Min premiär för året...

Användarvisningsbild
Flak
Hål 16 är en "Barnlek"
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 maj 2016, 09:39

Min premiär för året...

Inlägg av Flak » 06 feb 2019, 12:52

Hej på er, för nyfikna och intresserade tänkte jag bara dela med mig av mina kickoff planer för året.

Mijas spring opener 28/2-2/3.
https://discgolfmetrix.com/?u=scorecard&ID=843697

Bokade impulsivt resa+hotell igår samt anmälde mig till tävlingen =)

Jag valde www.boutiquex.es som hotell efter rekommendation från Ville Kostin
(rabattkod DISCGOLFMIJAS)
inte direkt billigt med 82 euro per natt + 10 euro per frukost men de ska enligt utsago ha nya lyxsängar och vara väldigt bra i övrigt. (finns 2-sjtärniga i trakten via booking som ligger på ca halva det priset inklusive frukost men jag vet vad de pengarna köper i sverige så jag undviker dessa.)
Det är i vanlig ordning ett rum avsett för 2 personer, så om någon annan hakar på sjunker nog kostnaden per person en aning =)

Användarvisningsbild
Flak
Hål 16 är en "Barnlek"
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 maj 2016, 09:39

Re: Min premiär för året...

Inlägg av Flak » 06 feb 2019, 13:26

Jo förresten, jag åker ner 27/2 så ingen långsemester tyvärr :D
hemresa 4/3.

Användarvisningsbild
Flak
Hål 16 är en "Barnlek"
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 maj 2016, 09:39

Re: Min premiär för året...

Inlägg av Flak » 04 mar 2019, 20:41

Då var resan över, intressant bana som tyvärr spöade mig en "aning" :D
Runda 2 och 3 torskade vi i ma40 vindlotteriet så det stänkte om det... runda 2 ville min enforcer bara gå rakt... runda 3 flippade den rejält.
Man får plocka lös godbitarna ur varje runda och suga på dem en aning, söndagen spelade jag först deras weekly som gick på samma layout och där lyckades jag gå banan på par vilket var ett bättre än min bästa runda under mijas spring opener (runda 1 ironiskt nog).
Man kan ju klia sig i huvudet en aning när man inser att mina enda birdies den rundan kom på banans 2 längsta par 3:or.

Höjdpunkten var ändå när jag fick med mig Teemu Mutikainen ut på en runda till efter¨¨åt och han föreslog ett litet vad.
Vi spelade helt enkelt om uber resan till hotellet och jag gjorde min första eagle på en par 4 någonsin på Mijas hål 5 :D
(lång hyzerflip till lätt anhyzer ca 40 grader vänster om korgriktningen, sedan en 15m anhyzer forehand i korg med min Bite).
Det bör dock nämnas att det inte är längden primärt som motiverar par 4 där, snarare avsaknaden av bra landingzones om man inte når fram dit man ska.

Användarvisningsbild
Flak
Hål 16 är en "Barnlek"
Inlägg: 74
Blev medlem: 21 maj 2016, 09:39

Re: Min premiär för året...

Inlägg av Flak » 11 mar 2019, 01:26

MPO Lead card finns filmat och upplagt nu av SkyBlue discgolf (på finska visserligen).
Lite blandade känslor att se de kasta så bra... det är ju imponerande men jag är avundsjuk på hur snäll vind de hade =)

del 1.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 46 och 0 gäster